Симеон Ставрев: Транспортната блокада на София беше един зле скалъпен сценарий

Транспортната блокада на София беше един зле скалъпен сценарий. Още преди седмица заявихме, че Министерството на финансите има отговорност към градския транспорт в София. Насреща ни министър Теменужка Петкова всеки ден казваше, че въпросът е в юрисдикцията на Столична община и те нямат пари за градския транспорт в София. Вчера Министерски съвет реши да отпусне 15 млн. лв., които са крайно недостатъчни. Градът ни беше блокиран цели шест дни за първи път през последните 30 години то при безпрецедентно високи възнаграждения за служителите в градския транспорт.

Предложеният бюджет на градския транспорт от ГЕРБ и БСП има недостиг от почти 70 млн. лв. Как ще се запълни тази дупка с въпросните 15 млн. лв., които правителството продължава да раздава с лека ръка? Предложеното вчера увеличение с 300 лева на заплатите на всички служители в градския транспорт е грешно, защото през октомври ще се изправим пред реалния риск да няма пари за възнаграждения в сектора. Предложението на кмета Васил Терзиев беше далеч по-разумно – шофьорите, ватманите и сервизните работници да получават с 400 лв. повече главно под формата на бонуси за повече и по-добре свършена работа. С него целим да намалим недостига от 250 шофьори на автобуси и 100 водачи на тролеи и трамваи, привличайки повече млади кадри.

Не може при 7000 служители в градския транспорт да има над 700 човека администрация. Очевидно има нужда от оптимизация в четирите транспортни дружества. По предложението на ГЕРБ столичният “Метрополитен” ще има с 22% повече разходи за една година, което е доста стряскаща стойност. При трамваите и тролеите в “Столичен електротранспорт” увеличението на годишните разходи е 18.5%, а в “Столичен автотранспорт” – 13.6%. Резонният въпрос е след като ГЕРБ смениха изградилият метрото Стоян Братоев с едни послушковци, това ли е била целта им – да вдигнат разходите на метрото с 22%?

Многократно заявихме, че в “Столичен автотранспорт” има недостиг на 250 водачи, а в “Столичен електротранспорт” липсват 100 водачи. Именно затова нашето прелдожение беше те да полуат общо по 400 лв. увеличение

– Симеон Ставрев в “Денят започва“ по БНТ

Участници в материала:

Симеон Ставрев

Общински съветник в София

Симеон Ставрев

Още новини

Ивайло Мирчев: В ДБ всички са наясно, че хвърчат глави, щом някой опита да топне пръст в меда

Ивайло Мирчев: В ДБ всички са наясно, че хвърчат глави, щом някой опита да топне пръст в меда

Божидар Божанов:  Следващият президент на България трябва да бъде с ясен прозападен и проевропейски профил

Божидар Божанов:  Следващият президент на България трябва да бъде с ясен прозападен и проевропейски профил

Радев се опитва да създаде паника сред хората. Той много добре знае, че спестяванията на хората не са застрашени, но умишлено повдигна тази тема.

Радев се опитва да създаде паника сред хората. Той много добре знае, че спестяванията на хората не са застрашени, но умишлено повдигна тази тема.

Ивайло Мирчев: Антикорупционната комисия действа като ОПГ под политическа маска

Ивайло Мирчев: Антикорупционната комисия действа като ОПГ под политическа маска

Ивайло Мирчев: Вчера Румен Спецов се яви като рекламен агент на Пеевски

Ивайло Мирчев: Вчера Румен Спецов се яви като рекламен агент на Пеевски

Ивайло Мирчев: Борисов мълчи за “Турски поток”, след като ЕК ни каза, че по него тече руски газ

Ивайло Мирчев: Борисов мълчи за “Турски поток”, след като ЕК ни каза, че по него тече руски газ

Всички новини

Медиатека

Ивайло Мирчев в "Лице в лице"

Ивайло Мирчев в "Лице в лице"

Божидар Божанов в "Неделя 150"

Божидар Божанов в "Неделя 150"

Божидар Божанов в "Офанзива"

Божидар Божанов в "Офанзива"

Всички видеа

Позиции

“Да, България” подкрепя инициативата за издигане на единна кандидатура за президент на демократичната общност чрез предварителни избори

“Да, България” подкрепя инициативата за издигане на единна кандидатура за президент на демократичната общност чрез предварителни избори

ПП-ДБ внесе в парламента декларация за препотвърждаване на ангажимента на България за влизане в еврозоната на 1 януари 2026 г.

ПП-ДБ внесе в парламента декларация за препотвърждаване на ангажимента на България за влизане в еврозоната на 1 януари 2026 г.

ДБ: Скандалът с контрабандните цигари в Пловдив води към Пеевски

ДБ: Скандалът с контрабандните цигари в Пловдив води към Пеевски

Всички позиции
Използваме бисквитки на нашия уебсайт, за да подобрим неговото представяне и вашето преживяване. Ако продължите, ще приемем, че сте съгласни с това. OK