Във връзка, с изявлението на инж. Румен Илиев, изпълнителен директрор на Областно пътно управление Варна, че „правилото за винетен стикер важи за всички, дори и за тези, които работят или живеят във вилни зони, селищни образувания и местности, намиращи се след табелите за изход от града.
„ДА, България“ – Варна, напомня на управляващите, че имат ангажимент към жителите и гостите на град Варна да се грижат за добрата жизнена среда, да се движат безплатно и необезпокоявани, за да изпълняват ежедневните си ангажименти като се стимулират и заздравяват връзките между града и близките села и селищни образувания, в унисон с изискванията на българското и европейското законодателство. Това е напълно в правомощията на управляващите.
Припомняме им за възможностите, които им дава действащата нормативна уредба в тази връзка:
– Границите на град Варна, са утвърдени от министъра на регионалното развитие и благоустройството с одобряването на Общия устройствен план (ОУП) на община Варна и местоположението на пътни знаци Д11 и Д12 (начало и край на населено място) трябва да бъдат поставени в съответствие с границата, отразена в ОУП на община Варна, както и границите на селищните образувания. Основанията за това са чл. 106, т. 1 на ЗУТ и § 5, т. 6 от ДР на ЗУТ, във връзка с § 23, ал. 1 от ЗР на ЗУТ и „Списък на републиканските пътища, за които се събира такса за ползване на пътната инфраструктура – винетна такса“. Списъкът може да бъде видян тук: http://www.api.bg/files/
– Редно е, Министерски съвет да се съобрази и с трайно въведената практика, да не се събира такса за ползването на пътната инфраструктура в участъци, в ареала на функционалната градска зона (зоната на ежедневно пътуващите), какъвто е случаят с Аспарухов мост..
– През 2005 година, след въвеждането на винетните стикери, тогавашният градоначалник Кирил Йорданов внесе искане до Министерския съвет, три отсечки от републиканската пътна мрежа, да бъдат включени в урбанизираната част на града. Очевидно искането не е прието. Само можем да гадаем защо не се е стигнало до подписване на споразумение между Община Варна и Агенция „Пътна инфраструктура“.
Вероятно „камъка на раздора“ е фактът, че споменатите в искането пътища са държавна собственост и според тогавашният кмет те трябва да останат държавна собственост. Тоест управлението и финансирането са в основата на непроменените граници, означени от табелите. След одобряването на ОУП на община Варна, има основания за промяна на това становище.
От „ДА, България“ – Варна, настояваме за определяне на нов списък на републиканските пътища, за които се събира такса за ползване на пътната инфраструктура – винетна такса, който да е в интерес на гражданите и който да бъде подложен на обществен дебат преди приемането му.
Считаме, че урбанизираните граници на града, отдавна надхвърлят тези, които са обозначени с табели и е време да бъдат актуализирани.
ПП „Движение Да България“ – Варна
Още новини
Елисавета Белобрадова: Пеевски е единственият човек в България, който има интерес от зависима съдебна власт и пленена прокуратура
Ивайло Мирчев: Като зомбита се надигат мутри от 90-те, за да купуват масово гласове за Пеевски
Ивайло Мирчев: Пеевски е подхванал мутри от 90те, за да набутат партията му в следващия парламент
Божидар Божанов: Хамид Хамид от ДПС - Пеевски редовно е посещавал Антон Славчев в антикорупционната комисия
Д-р Симидчиев: Всеки пациент, който има нужда от медикаменти, трябва да има възможност да ги получи
Ако борбата с купените гласове не се случва, няма как хората да са мотивирани да излязат да гласуват
Медиатека
Елисавета Белобрадова в дебат по БТВ
Като зомбита се надигат мутри от 90-те, за да купуват масово гласове за Пеевски
Продължаваме да търпим някакви мутри от 90-те да изкривяват вота на българите
Позиции
Резолюция на Националния съвет на „Да, България!“ от 3 септември 2024 г.
Резолюция на Националния съвет на „Да, България! от 29.08.2024 г.
Концепция за предварителни избори на ПП-ДБ